In de loop van de voorbije maanden hebben wij, of een voorganger, elkaar ontmoet in één van de kerken in onze Mariaparochie: Buggenhout, Denderbelle, Lebbeke, Opdorp, Opstal of Wieze naar aanleiding van het overlijden van een dierbare.

Ook als parochiegemeenschap vergeten wij onze overledenen niet en bidden wij voor hen.

Op zaterdag 02 november  om 17:30 u. – Allerzielen – in de kerk van Buggenhout:
voor wie een uitvaart had in de kerk van Buggenhout, Opdorp of Opstal

en op zondag 03 november  om 10:30 u. – Allerzielen – in de kerk van Lebbeke:
voor wie een uitvaart had in de kerk van Denderbelle, Lebbeke of Wieze

zullen wij met u hen biddend gedenken tijdens de eucharistieviering.

Er wordt u bij de offergang een gebedskaartje overhandigd met de namen van de overledenen die een kerkelijke dienst hadden in de Mariaparochie.

U ontvangt ook het kruisje, dat op de kist heeft gelegen tijdens de dienst, als een blijvende uitnodiging om de gedachtenis van onze overleden familieleden, vrienden en bekenden ook biddend trouw te blijven. Immers, zo zijn wij onze dierbaren het meest nabij.

Van harte nodigen wij u uit naar deze dienst. Eén iemand van de familie of kennissen wordt achteraan de kerk verwacht om een kaarsje voor de overledene bij het begin van de viering naar voor te brengen. Kom tijdig, zeker een tien minuten voor de dienst, en wil je ook spontaan kenbaar maken aan de mensen die helpen bij de viering. Hou er wel rekening mee dat er geen voorbehouden plaatsen zijn.

Als priester, als parochieploeg en als medemensen zijn wij, ook in alle andere omstandigheden, steeds tot uw dienst.

Met oprechte groeten, namens de geloofsgemeenschap, en de voorgangers in de uitvaartliturgie,

Geert C. Leenknegt, priester

allerzielen 2024