eenheid
Jezus zei tegen ons: "Jullie zijn allemaal broeders."
​​​​​​​Laten we in januari bidden voor eenheid onder de christenen.
Oecumenische gebedsweek.

In gemeenschap leven is een natuurlijke menselijke behoefte en als christenen is het niet denkbaar om alleen te zijn, opgesloten in onszelf. Jezus is hier een levend voorbeeld van – hij is geboren en getogen in een gezin en nodigde anderen uit voor vriendschap. In feite zei Jezus tegen ons: "Jullie zijn allemaal broeders" (Matteüs 23:8).

Als we gehoor geven aan de uitnodiging van Christus om "Kom en volg mij", gaan we de gemeenschap binnen die de Kerk is, waar we samenkomen in zijn liefde.

Logo Mariaparochie

Dit jaar is het thema van de gebedsweek “Wij hebben zijn ster zien opkomen en wij zijn gekomen om Hem te huldigen”, naar het evangelie volgens Matteüs 1,2. Dat thema sluit nauw aan bij het feest van Epifanie of Driekoningen. Elk jaar bereidt één bepaalde groep de teksten en het schema van de oecumenische viering voor; dit jaar zorgt de Raad van Kerken van het Midden-Oosten met zetel in Beiroet, Libanon hiervoor.

Wil je elke dag van de gebedsweek voor de eenheid mee bidden met onze broeders en zusters in het christelijk geloof, dan kan je de brochure downloaden.

gebedsweek voor de eenheid onder de christenen 2022

foto: kaft Gebedsweek voor de eenheid 2022