We nodigen alle grootouders en senioren uit op zaterdag 22 juli om 17:30 u. in de kerk van Buggenhout en op zondag 23 juli om 10:30 u. in de kerk van Lebbeke, voor de Werelddag van Grootouders en Senioren vieren.

We willen in onze Mariaparochie de derde editie van de Werelddag van Grootouders en Senioren vieren op vraag van paus Franciscus. De paus koos dit jaar als thema: Barmhartig is Hij van geslacht tot geslacht (Lc 1, 50). Het sluit aan bij het thema van de WJD: Maria reisde met spoed (Lc 1,39). Het zinnetje verwijst naar het bezoek van de jonge zwangere Maria aan haar bejaarde nicht Elisabeth, waarbij zij in het Magnificat luid en duidelijk de kracht van het verbond tussen jongeren en ouderen verkondigt.

De paus heeft de Werelddag van Grootouders en Senioren ingesteld in 2021 en wel op de vierde zondag van juli, in de aanloop naar het feest van de heiligen Anna en Joachim, de grootouders van Jezus. De eerste editie vond plaats op 25 juli 2021, met een eucharistieviering waarin aartsbisschop Salvatore Fisichella, de toenmalige voorzitter van de Pauselijke Raad voor de Nieuwe Evangelisatie die de paus verving die herstelde van een operatie, voorging.

Langs deze weg nodigen we alle verenigingen uit om hun senioren hiervan op de hoogte te brengen. Aan de senioren en grootouders nodigen we uit om hun jongeren (kleinkinderen en achterkleinkinderen) mee uit te nodigen.

Alvast welkom.

werelddag voor grootouders en senioren